Ποιος είναι σε καλύτερη μοίρα;

Μπορεί κι εσύ που διαβάζεις αυτές τις γραμμές, ναι, σ’ εσένα απευθύνομαι, που απορείς και μηχανικά αγγίζεις το πρόσωπό σου, να αναρωτιέσαι για το τι συμβαίνει γύρω μας… Κι εγώ κάπως έτσι αισθάνομαι….. Αλλά πίστεψέ με, δεν σκοπεύω να σε τρελάνω αλλά  δεν πρέπει, γιατί απλά…. Δεν έχει καμία σημασία.  Αυτό σημαίνει βέβαια αφού δεν είσαι μόνο εσύ έτσι, δεν είσαι ο μόνος και, άρα, δεν είσαι και μόνος!

Προσπαθώ γράφοντας αυτές τις γραμμές να σου δώσω να καταλάβεις ότι όλοι περνάμε την ίδια φάση. Όλοι έχουμε παντελόνι με άδειες τσέπες! Όχι, το κοίταξα καλά… Δεν έχει ξηλωθεί! Αλλά, δεν έχει καμία σημασία αυτό, πίστεψέ με. Όταν θέλουμε να κάνουμε καμιά φορά τους έξυπνους δεν λέμε στους άλλους: « μα αγάπη μου, τα λεφτά δεν φέρνουν την ευτυχία». Ε λοιπόν, σήμερα γιατί κάθεσαι έτσι; Ξέρεις τι μου θυμίζεις; Οικονομικό μετανάστη που στέκεται στην ουρά συσσιτίου του Ερυθρού Σταυρού! Έχεις αλήθεια δει την φάτσα σου στον καθρέφτη σήμερα;  Όχι;  Ήμουν σίγουρος…
 
Κοίτα να δεις φιλαράκι… Τα πράγματα είναι πολύ απλά… Αυτό που δείχνεις τόσο στον καθρέφτη σου, όσο και στους άλλους, αυτό είσαι. Και κάτι ακόμα χειρότερο… Αυτό που δείχνεις, λυπάμαι που θα στο πω, τραβάει και την γκίνια που θα έλεγε κι ένας χαρτοπαίχτης που ξέρει ότι κοροϊδεύει τον εαυτό του, ενώ, στο πίσω μέρος του μυαλού του, τον γαργαλάει η σκέψη μήπως η τράπουλα είναι σημαδεμένη και τον κλέβουνε. Γι’ αυτό σου λέω λοιπόν, άσε την σκατένια σου διάθεση και κάνε πρώτα απ’ όλα κάτι απλό… Χαμογέλα λίγο και άρχισε να σκέφτεσαι θετικά…

Ξέρεις ότι από τους άλλους δεν μπορείς να περιμένεις και πάρα πολλά. Ξέρεις, επίσης, ότι η κατάσταση αυτή γύρω μας, η οικονομία της χώρας, η πολιτική και οι πολιτικοί, δύσκολα θα καλυτερεύσουν. Ξέρεις ότι ο χρόνος πίσω δεν γυρνά κι αν γύρναγε, είμαι σίγουρος ότι θα έκανες τις ίδιες επιλογές που θεωρείς πως ήταν τα μεγάλα σου λάθη και σε οδήγησαν στο σημερινό χάλι σου. ,Σε διαβεβαιώνω, ότι δεν φταίνε σε καμία περίπτωση αυτά. Πάρε ένα χαρτί, λοιπόν, και γράψε τι θέλεις να κάνεις. Βάλε δέκα στόχους που θες να πιάσεις, πάρε τον πρώτο και άρχισε να σχεδιάζεις την τακτική για να τον κατακτήσεις και θα δεις πως θα φτιάξει η διάθεση σου! Δοκίμασέ το και θα δεις που όλα θα πάρουν το δρόμο τους. Κι όταν λέω στόχους, δεν λέω κάτι σαν να κατακτήσεις την Τροία. Άρχισε με πιο απλούς στόχους. Εγώ ξέρεις τι στόχο είχα πρώτο στη λίστα μου για να καταλάβεις; Ήθελα να αγοράσω ένα κινητό τηλέφωνο! Αν τα κατάφερα… Ναι! Πως; Κόβοντας το τσιγάρο! Αλήθεια σου λέω… Με τα λεφτά που χάλαγα έναν μήνα στα… καύσιμά μου πήρα ότι πιο εξελιγμένο υπάρχει στην κινητή τηλεφωνία σήμερα!

Βέβαια, υπάρχει κι ένα κομμάτι που δεν είναι τόσο απλό και που πληγώνει πολύ και πονάει. Οι πληγές δε που ανοίγει, δύσκολα κλείνουν και ματώνουν. Φιλαράκι ξέρεις κάτι; Μάλλον δεν έχεις αντιληφθεί κάτι που πρέπει δυστυχώς να στο πω εγώ… Το ξέρεις ότι είσαι μοναδικός και σαν εσένα δεν υπάρχει κανείς άλλος στον πλανήτη γη; Αν δεν το ξέρεις, ώρα να το μάθεις και να το εκτιμήσεις. Κι αν αυτό, άνθρωποι που ήταν δίπλα σου, άνθρωποι που τους έδωσες πολλά, άνθρωποι που στα εύκολα σου χαμογελούσαν και σήμερα στα δύσκολα σου γυρνάν την πλάτη και δεν σε εκτιμούν, όσο κι αν τους αγάπησες, όσο κι αν δέθηκες μ’ αυτούς, άνθρωποι που ήταν μαζί σου μόνο για να πάρουν, απ’ ότι φαίνεται, είναι ώρα να βγουν οριστικά από την καθημερινότητά σου. Πρόσεξε, δεν λέω από την καρδιά σου αλλά κάτι άλλο… Από την καθημερινότητά σου. Από την διαδικασία δηλαδή της επιβίωσης, της ρουτίνας και των δυσκολιών, εκεί που χρειάζεσαι συμμάχους και όχι ανθρώπους που πρέπει να τους αποδεικνύεις καθημερινά ότι είναι το κέντρο του κόσμου.


Τέλος, σίγουρα θα αναρωτηθείς αν εγώ που σου λέω όλα αυτά, έχω λύσει όλα τα δικά μου προβλήματα… Θα σου απαντήσω πολύ απλά, όχι! Όμως, εγώ δεν μπορώ να λύσω ένα πολύ βασικό πρόβλημα που εσύ το έχεις λυμένο και δεν το εκτιμάς καθόλου. Εσύ έχεις την πολυτέλεια, σε σχέση μ’ εμένα, να κοιτάς έξω και να αντικρίζεις τον ήλιο, τον ουρανό, τις σταγόνες της βροχής. Εγώ, δυστυχώς, αυτή την πολυτέλεια δεν την έχω. Ποιος λοιπόν ανάμεσα σ’ εμένα κι εσένα είναι σε καλύτερη μοίρα;

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου